//
you're reading...
content, Google, Posicionamiento web, SEO (Search Engine Optimization)

What is a nofollow link?/ ¿Qué es un enlace “nofollow”?

When it comes to SEO, inbound links (links from outside sources that point to your site) are a great way to make people aware of your site. Of course, not of these links are the same. It’s not the same a link from some obscure site than a link from, say, CNN. If you get an inbound link from a powerful site with a lot of traffic, that’s what is called getting “SEO juice” or strength; it means you get “stronger” SEO-wise.

Then, there is the issue of “nofollow” links. What is it, exactly? It is a link with a tag in the html code that reads like this: <a href=”http://whatever.com/ “rel=”nofollow”>link to a page</a>. That tag tells search engines not to follow it. Why would you want to do that? Why would you want to add that tag? Well, for those times when you want to include the link in your blog but you don’t want to lose your “SEO juice” because you don’t like or don’t trust the site too much, and you don’t want it to look as though you are endorsing it. Also, to avoid getting penalized by Google (for example, if you have paid ads on your site). Say you have a comments section on your site –and we all know spammers love those. The “nofollow” tag can help control spam and thus, problems with Google who realizes you are not endorsing those links.


Referente al SEO (posicionamiento web), enlaces the de otras websites a las tuyas, o lo que se conoce en inglés “inbound links” son una manera excelente de que la gente conozca tu website. Y eso es porque esos enlaces, sobre todo si vienen de websites con muchas visitas, (de un famoso periódico, por ejemplo) se pueden considerar que están respaldando, recomendando tu website. Visto de esta forma, te están dando su “jugo SEO” o “SEO juice”, al compartir su popularidad contigo. 

No todos los enlaces son iguales. ¿Qué son exactamente los enlaces “nofollow”? “To follow” en inglés significa seguir, y si tienen la etiqueta con el “no” delante significa que no los puedes seguir. O sea, son enlaces con una etiqueta <a href=”http://ejemplo.com/ “rel=”nofollow”>link to a page</a>. Esta etiqueta le dice a los motores de búsqueda de internet (como Google), que no sigan ese link. Hay varias razones por las que una persona querría poner esa etiqueta en un enlace. Por ejemplo, si tienes una website y quieres poner enlaces a otras websites cuyo en cuyo contenido no acabas de confiar o no quieres que parezca que apoyas esos enlaces o las websites a las que te llevan y así perder tu “jugo SEO”, tu popularidad. En otro ejemplo, no quieres que Google te penalice, si, por ejemplo, tienes enlaces de pago en tu website. O si tienes una seccion de comentarios en tu website o blog (y ya sabemos que a los spammers les encanta llenar los comentarios de publicidad), la etiqueta “nofollow” puede controlar el spam que recibes.

About MLL69

Feminista y guiri.

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: