//
you're reading...
Books, ideas, lecturas

Marketing readings/ Leyendo acerca de márketing

I just finished this book: “Brilliant Marketing”, by Richard Hall. This book belongs to the “Brilliant” series, with other titles that include “Brilliant Business Writing” and “Brilliant Project Management”.

It has six partmarketingplanetblog_brilliant marketing books: putting marketing into context; ladies and gentlemen, choose your weapons and start marketing; how to create and execute a great marketing plan; the real world: strategy and creativity; marketing in small businesses or doing it for yourself and finally, a summary of the marketing rules.

What this book does not do is give you “how to” instructions. I would say is a book more dedicated to telling what is to be a marketer in today’s world than how to accomplish tasks related to marketing, and it’s done written in an inspirational tone. As in, if sometimes you get lost in the shuffle of trends, tasks, things to accomplish, you would read this book to remind you of the basics and what is that you love about marketing, what drew you to this field in the first place. A great deal of what he writes is not that new (customer service is still king, for example) and a lot is not really that innovative but stuff that’s good to remember from time to time:
-Technology must be embraced
-You must innovate
-Customer relationship is more important than ever
-Everything is faster now
-Social media is really about relationships
-It’s a global economy now

Etc. The back cover says that “Brilliant Marketing” gives you the all the tricks of the trade. I would not say that, it’s just inspirational ideas for novice marketers and for those who have been doing it for a while. Nothing really new or innovative, but good stuff that is good to remember from time to time, all written in an engaging style.


Acabo de terminar este libro “Brilliant Marketing”, escrito por Richard Hall. Este libro pertenece a una serie llamada “Brilliant”, la cual tiene otros títulos como “Gestión de Proyectos Brillantes” o “Lenguaje de Negocios Brillante”. Cualquier persona que viva aquí en Reino Unido sabe que el adjetivo “brilliant” es uno que se utiliza aquí todo el tiempo. El libro tiene seis partes: poniendo márketing en su contexto, señoras y señores elijan su arma y empiecen con el márketing, como crear y llevar a cabo un buen plan de márketing, el mundo real: estrategia y creatividad, márketing en el pequeño negocio o como hacerlo tú mismo/a y finalmente un resumen de las reglas del márketing.

Lo que este libro no te da son instrucciones sobre como gestionar tal o cual proyecto relacionado con el márketing. Yo diría que este libro en realidad lo que hace es como ser un profesional del márketing que como hacer tal o cual cosa, y lo hace de una forma que quiere inspirar, animar. Si te encuentras un poco como con falta de inspiración o te hace falta un recordatorio de que es lo que te llamó la atención del márketing, este es el libro para recordarte. Mucho de lo que escribe no es muy innovador que digamos (el servicio al cliente sigue siendo muy importante) ni muy original, pero son cosas para recordar de vez en cuando:

-La tecnología es tu amiga
-Debes innovar
-La relación con la clientela es más importante que nunca
-Todo es más rápido ahora
-Los medios sociales en realidad son sobre relaciones personales
-La economía de hoy en día es global

Etcétera. La contraportada del libro dice que te dá herramientas de márketing. Yo no diría tanto, sobre todo lo que hay es un número de ideas para inspirar tanto al novato de márketing como el o la profesional. No hay nada realmente rompedor en “Brilliant Marketing” pero cosas que son buenas recordar de vez en cuando.

About MLL69

Feminista y guiri.

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: