//
you're reading...
Ads, Herramientas de medios sociales, Pinterest, Social media tools

Pinterest launches “Promoted Pins”/ Pinterest lanza sus “Pins Promocionados”

I was going to devote a whole posting to the new social media cool thing everybody is talking about, Ello, but, alas, so far, despite entering my email a few days back, I have not received an invitation to join. I do admit, I am curious to see how this ad-free alternative to Facebook is supposed to be. So, since we are talking advertising, I’ll talk about Pinterest and its new scheme, its “Promoted Pins.” So, what is it, you ask? It’s a way to “promote some of your pins” or paid advertisement on Pinterest. It operates on a cost-per-click (CPC) basis (you pay when someone clicks on the website that is on the pin) and the way to go about it is very similar as when setting up a web ad campaign: choose keywords so it can be searched, select an audience, set up a budget etc.

Pinterest’s “Promoted Pins” are available in the U.S. only, and there is a form you have to fill out to apply for it, but it’s not guaranteed that you will accepted, as right now this tool is still in beta mode. Also, apparently the rules for which pin gets to be promoted are very stringent, there can be clearly no selling (as in, no call for action). Hopefully as this tool gets more widely used its usability will get more perfected. For now, we just have to wait and see how it develops. Still, if you are looking for a way to get your brand more exposure and Pinterest is a valuable tool for you, these “Promoted Pins” will come in handy.


Iba a escribir sobre el nuevo “Facebook” pero sin anuncios, llamado “Ello”, del que tanta gente está hablando, pero por desgracia, a pesar de haber mandado mi info para poder ser miembra, no me la han aprobado todavía, así que nada, seguiré hablando de anunciantes y medios, y esta vez le toca a Pinterest. Este medio, tan famoso entre usuarios/as a quienes les entusiasma lo visual, está en el proceso de lanzar una nueva herramienta llamada “Promoted Pins” o “Pins Promocionados”, el cual permite destacar unos pins específicos. ¿Qué es, exactamente? Pues no es ni más ni menos que una especie de anuncios en Pinterest y funciona como los “cost-per-click”, o “pago per click” sea, que pagas cuando algun usuario hace click en la website a la que te lleva el pin.

Los “Pins Promocionados” están disponibles solo en Estados Unidos por ahora, y hay un formulario que tienes que rellenar para solicitar “prioridad” a la hora de usare esta herramienta, pero ojo, no está garantizado por ahora que te vayan a admitir. Una vez que ya lo estés, los pines que quieras promocionar, por cierto, tendrán que ser aprobados por Pinterest. O sea, que no pueden ser obviamente usados para promocionar, sino que el lenguaje que habrás de usar en esos pines obligatoriamente será sutil. Nos imaginamos que a medida que esta herramienta se vaya extendiendo a otros países, se irá perfeccionando. Pero vaya, que en general, los “Pins Promocionados” será excelente forma de dar más visibilidad a tu marca, así que si usas Pinterest como medio social para promocionar tu producto o servicio, es buena idea seguir al tanto de los “Pins Promocionados” y ver que pasa.

About MLL69

Feminista y guiri.

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: