//
you're reading...
Analytics, Online tools, Social media tools, Twitter

Optimize your Twitter account with analytics/ Más herramientas para tu Twitter

Twitter launched a few months back an analytics dashboard. Access was limited before, but it has now been opened to everyone. With your Twitter account opened, paste on another tab of your browser the following link: https://analytics.twitter.com. You should now be able to glance on your Twitter dashboard and see what kind of impact your Tweets do and act accordingly, if needed.
The results of the dashboard go back 28 days (random number).

It should look like this (I have used my Twitter account as an example). Click on image to see larger:
Marketing Planet blog

The bar graphic on the top shows the impressions for every day. Below it, the latest Tweets are displayed and on the right, three columns named as follows: Impressions: Every time a Tweet was seen. Engagement (Interacciones in Spanish): Every time a Tweet has been Retweeted, favorited or the user has engaged with it in any other way. Engagement rate (Tasa de interacción in Spanish) is the number of impressions divided by engagements. You can mouse over on the graphic bars to get the number of impressions for each day. Data are exportable as an Excel file.
On the right of the screen grab above, the engagement on your Tweets for the last 28 days can be seen: Engagement rates, links clicked, Retweets, responses to your Tweets and Tweets that have been favorited.

You can, of course, click on one particular Tweet and see more details. For example, the Tweet below:

marketingplanetblog

Click on it and this is what you’ll see:

twitter-analytics-4

The data are exportable, too. There is more interesting stuff to know by clicking (on the very top of the window), at the “Tweets, Followers, Twitter Cards” links to find out things such as where your followers come from, links that get clicked the most and who exactly Retweets your postings (hint, you may want to follow them!). All this info should help you optimize your Twitter account and help your performance.


Twitter, hace unos meses, lanzó su propio “dashboard” de info tipo “analytics”. Sí, igual que en Facebook. Ahora es posible ver quien comparte tus Tweets, y en que enlaces tus seguidores hacen click. Como he puesto arriba, si tienes Twitter abierto, vete a otra pestaña de tu browser (Google Chrome, etc) y pega esto: https://analytics.twitter.com. En teoría te abrirá tu dashboard inmediatamente y tendrá esta pinta (haz click en la imagen para verla más grande)

Marketing Planet blog

Se recogen los datos de los últimos 28 días solamente. En la parte de arriba, donde están las barras, puedes pasar tu ratón, sin hacer click, para ver las impresiones de cada día. Un poco más abajo, el la parte de la izquierda, puedes ver los últimos Tweets y justo a su derecha, tres columnas: El número de impresiones (cada vez que tu Tweet fué visto), el número de interacciones (cada vez que un Tweet ha sido RT, o lo han marcado como favorito, etc), y la tasa de interacción es el número de impresiones dividido por las interacciones. A la derecha del todo, bajo “Interacciones” puedes ver la repercusión de tus Tweets: Favoritos, RTs, clicks en enlaces, etc, de una forma más detallada.
Haz click en uno de tus Twits, como el de abajo, por ejemplo:

marketingplanetblog

Y verás algo parecido a lo de abajo:

marketingplanetblog

O sea, que cada Tweet puede ser abierto para ver cuanta gente lo ve, cuantos clicks en el enlace, etc. Toda esta información la puedes exportar en un documento Excel.

Por supuesto, esto no acaba aquí. En la parte de arriba del todo, muy arriba, verás enlaces llamados “Tweets, Seguidores y Tarjetas de Twitter”. Estos enlaces te permitirán obtener información como por ejemplo de donde vienen tus seguidores, cuales son los enlaces que reciben mayor número de clicks y cuales son los perfiles que hacen RT a lo que cuelgas (una buena idea sería que siguieras estos perfiles, si no lo haces todavía).

En fin, Twitter Analytics es una estupenda herramienta la cual te proporciona mucha información sobre tu audiencia y el tipo de Tweets que interesa más a tus seguidores y seguidoras.

About MLL69

Feminista y guiri.

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: