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Communication, General marketing, Social media, Social media tools

Which social media should I choose? ¿Qué medio social debo elegir?

To respond to that question, there a few things that you should ask yourself:
With whom am I trying to connect? To whom am I trying to sell? It’s not the same to try to connect with young people, a female executive or, say, a group of retired men.
How do your customers connect, which social media do they use? It’s important to figure that one out. Whichever medium your customers use to dialogue, to connect, that’s the one you should be using. So many people use Facebook these days, that if you don’t have metrics in place yet, check that platform out, to start.
Which kind of info do your customers use? Video, blogs, photos? For example, lots of people like to see videos, but millennials (18-34 y.o.) is the generation that engages with videos the most. So, if I had an online store of sports shoes for young people, I’d probably want to use videos to reach this particular group of customers.
What kind of product do you sell? If for example you are a psychologist who wants to expand his or her practice, a good way to do that is a blog, because it allows you to write about issues related to your field and become an “expert” in a specific way, in people’s minds. Or, if I were a personal chef, one way to marketing myself would be through posting drool-worthy photos of my dishes on Pinterest, leading to my website, of course.

Below: 

To publish: Blogger, WordPress
To share: YouTube, Flickr, Pinterest
To talk: Skype, Phorum
To connect: Facebook, Tuenti, LinkedIn, Google +
Microblog: Twitter


medios sociales_marketingplanetblog¿Qué medio social debo elegir?

Para responder esa cuestión, es bueno preguntarse:

  • ¿Con quién estas intentando conectar? ¿A quién estás intentando vender? No es lo mismo conectar con gente joven que con ejecutivas o con personas jubiladas.
  • ¿Cómo se conectan esas personas, con qué medio social? Esto tiene que ver con tus clientes. Hoy en día, dada la cantidad de gente que se conecta con Facebook, de todos los estratos sociales, lugares, gustos, no sería mala idea empezar por ahí.
  • ¿Qué tipo de información consumen, videos, fotos, blogs? A todo el mundo le gusta ver vídeos, pero según parece la generación de 18-34 años (millennials, como los llaman en EEUU) es el grupo que más videos ven por internet. Digamos que tengo una tienda por internet de calzado deportivo juvenil. Yo usaría vídeos y los pondría en YouTube (y en mi website, por supuesto) para llegar a mis clientes.
  • ¿Qué tipo de producto vendes? Por ejemplo, si tienes una consulta psicológica, una buena manera de llegar a posibles pacientes es un blog, porque te permite escribir sobre temas pertinentes a la psicología y establecerte como una ‘experta’ o ‘experto’ en el tema. Por lo contrario, si tuvieras una tienda de ropa femenina y complementos por internet y ‘real’, Pinterest sería una buena forma de llegar a la clientela.

    Más, aquí

About MLL69

Feminista y guiri.

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