//
you're reading...
Google, SEO (Search Engine Optimization), Social media

SEO Terms to know (for beginners)/ Términos para principantes de SEO

SEO marketingplanetblogIf you are just starting to do SEO, here are some of the terms you need to know.
Let’s start with the name itself: SEO stands for Search Engine Optimization. To sum it up, its just the “art” of getting your website ranked well so it shows on top of other pages on engines such as Google, Bing etc. Why does it matter? It does because people perform millions of searches every day and showing up the first can translate into profits for your business.

Anchor text: On a link, it’s the text that gets clicked
Algorithm: It is a mathematical equation that search engines such as Google uses, to rank websites. Google updates algorithms often, so a good SEO manager has to be on the lookout for changes
Canonical page: When two copies of the same webpage have different URLs. Search engines classify them as different pages, which means that sometimes they deliver old content. There are techniques to fix that (tags, etc)
Cloaking: This is when a search engine sees different content on a page, from what the user sees. It’s a SEO technique, but a bad one and it can be considered spam
Domain value: If a backlink comes from a reputable source (education, government, non-profit] it ranks better=has more value
Fresh ranks: Search engines check how often websites get updated to determine popularity
Keyword stuffing: Getting as many of a chosen keyword on the content, as many as possible to drive up ranking. It’s a bad SEO practice and a site can get penalized
Link building: SEO technique consisting of getting pages (external pages, that is) to link to your page. For example, if a top social media blogger linked to my website. Back links from a site that gets a lot of traffic can help with Google rankings
Meta tags: HTML code that describe a site, keywords that in theory help the site get ranked when a user performs a query. It’s antiquated technology, however, meta description is a SEO marketing tool
Meta description: Text that describes the site, which gets embedded. It should be short and sweet and can help users know that a website is about
SERP: Search Engine Results Page
Spiders and crawlers: Robots that travel the web, checking links and building an index based on keywords, when a query is performed.


Si eres un/a principiante en el mundo del SEO, aquí hay un poco de terminología para ayudarte:
SEO significa Search Engine Optimization. Para resumirlo, es el “arte” de conseguir que tu website salga una de las primeras cuando alguien busca algo en Google. Por ejemplo, alguien busca “zapatos de señora” y tu website es una de las primeras que sale. Es muy importante, ya que la mayoría de las personas no miran más allá de las primeras páginas.

Anchor text: En un link o enlace, es el texto al que se hace click
Algorithm: Es una ecuación matemática usada por un motor de búsqueda como Google para clasificar websites. Google saca nuevos algoritmos de vez en cuando, asi que una persona que se dedice al SEO tiene que prestar atención
Canonical page: Cuando dos copias exactas de la misma página web (pero con diferentes URLs) existen. Los motores de búsqueda las clasifican como diferentes, o sea que hay duplicación y a veces contenido antiguo es el que sale. Hay técnicas como etiquetas para solucionar el problema
Cloaking: Esto es cuando un motor de búsqueda ve diferente contenido al que el usuario ve. Es una técnica de SEO, pero es mala y se puede considerar como spam
Domain value: Si una website de las buenas enlaza a tu website, tu website tiene tiene más valor. Websites de las “buenas” incluyen: Websites de universidades, ONGs, gubernamentales
Fresh ranks: Los motores de búsqueda miran la frecuencia de actualización de las websites para ver si son populares o no
Keyword stuffing: Meter en el contenido de la website un “keyword” en cada frase para subir de categoría en Google. Si te pasas te penalizan
Link building: Tecnica de SEO que consiste en conseguir que websites enlancen con la tuya. Si la website tiene mucho tráfico, eso es bueno para tu website, según Google
Meta tags: Código de HTML que describe una website para clasificarla cada vez que un usuario hace una búsqueda. Hoy en día ya no es muy importante
Meta description: Descripción de una website, insertada en ella. Es una buena herramienta de SEO márketing
SERP: Search Engine Results Page, o sea, si vas a Google y haces una búsqueda, la página donde se muestran los resultados
Spiders and crawlers: Estas “arañas” son robots que viajan por internet, buscando enlaces y construyendo copias de websites visitadas las cuales se usarán (ya procesadas) más tarde cuando se haga una búsqueda

About MLL69

Feminista y guiri.

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: