//
you're reading...
Branding, General marketing

What is the brand of a business? /¿Qué es la marca de un negocio?

5398065225_1bba6428a2_zA brand is the “personality” of a business or product, the way it exists in the mind of the consumer. Businesses have something named “business identity”, which is its “look” and can be achieved through logos, fonts; in other words, the way it presents itself. For example shopping bags of a highly recognizable store (Spain’s El Corte Inglés, for example) is an example of business identity. They help reflect the mission, vision and objectives of a particular company.
The logo of the company is a symbol that helps represent it.

Other things to keep in mind, regarding brands: A brand is not only about the product itself, but the sensations, feelings we have associated to that product. It’s an emotion (positive emotion), which helps the consumer connect with the product and which will help the business position itself in the mind of the consumer.
Brands are becoming increasingly important. Lots of businesses and products look alike, so a solid brand can help it set itself apart from the rest.


La marca es la “personalidad” de un negocio, producto o compañía tal y como existe en la mente de los y las consumidores/as.
Las empresas tienen algo llamado “identidad corporativa”, lo cual es el “look” en general de la empresa, por medio de papelería, colores, logos, y una presentación en general, (la bolsa de El Corte Inglés es un símbolo de identidad corporativa) para reflejar la misión, visión y objetivos de la empresa.

El logotipo de la empresa o negocio: Es un símbolo que representa una empresa.
Respecto a la marca, otras cosas para tener en cuenta:
La marca no sólo corresponde a un producto, sino a sensaciones asociadas a ese producto, sensaciones intangibles y experiencias, es la emoción (positiva, se entiende) que sirve para conectar con el/la consumidor/a, y lo que va a ayudar a su negocio a posicionarse en la mente de los consumidores (sí, las emociones también están en venta).

La marca es cada vez más importante. Muchos productos y negocios se parecen entre sí, una buena marca ayuda a un producto a diferenciarse del producto de una empresa competidora.

Más sobre marcas y márketing, aquí.

(Photo, Flickr)

About MLL69

Feminista y guiri.

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: