//
you're reading...
Communication, Copywriting, Facebook, Social media

Using appropriate language in social media/ Usando el lenguaje apropiado en los medios sociales

Language matters.
In your social media pages, include questions and polls, if possible. Look at the pages some businesses have (on Facebook for example) and see how they engage with the customers.
For example, Coca-Cola, Whole Foods, Pontiac, McDonalds…These brands communicate with their customers as they would with a friend. The goal here is to build a long-term relationship instead of trying to sell something all the time, which is actually the aim of using social media. It’s all about relationships and listening to the customers.


El lenguaje sí importa.

Haz preguntas y encuestas (si es posible)… mira páginas de empresas importantes y presta atención a como dialogan con los usuarios/as.

Sugerencias, la página de Coca-Cola EspañaNocilla, Cola caoCasa Tarradellas… vereís que se dirigen a sus usuarios como si fueran amigos y se centra en establecer relaciones a largo plazo, en lugar de concentrarse en vender todo el tiempo. En los medios sociales lo más importante no es vender, sino las relaciones y el escuchar a la clientela. Sigue abajo para ver como Nocilla habla a sus fans en Facebook.

(Más en mi cursillo sobre medios sociales en AulaFacil.com)

nocilla.es

About MLL69

Feminista y guiri.

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: