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General marketing

The three most important steps to do email marketing/ Los tres pasos mas importantes a la hora de hacer un mensaje en email marketing

No matter which email service we have chosen to send out a bulletin or the kind of email marketing we are going to send, the three most important steps to do Imagean email marketing campaign are always the same:
  • Upload contact list
  • Put together the bulletin or newsletter
  • Analyze the result
The contact list is where we put the email address, name of the recipients among other details. The list can be very basic (just an email address and name) or more complete (home address, name of company, etc). The email marketing provider we choose will send out the bulletin or newsletter to this address. The message itself will be the bulletin, newsletter and finally we would analyze the results of the email marketing campaign. The latter can be done using the tools the providers offer, which can be pretty complete. We can find out who opened the bulletin and when, which links have been clicked and more. It is very advised to look at this info, which can give us very useful information about improving our marketing campaign in the future.
 

 
Independientemente del proveedor que elijamos para enviar un boletín, o del tipo de email márketing que vayamos a enviar, los tres pasos más importantes a
 la hora de hacer una campaña de email márketing son los mismos:
 
  • Subir la lista de contactos
  • Hacer el boletín o email
  • Analizar el resultado
 
Una lista de contacto es donde ponemos la dirección de email, nombre, apellidos de los y las recipientes.
La lista puede ir de muy básica (dirección de email y nombre solamente) a más completa (dirección, nombre de la empresa o negocio, tipo de negocio y más).
El proveedor que elijamos mandará el mensaje a los contactos que incluyamos en la lista.
El mensaje en sí sería el boletín o email y finalmente, una vez enviado, se analizaría el resultado, usando herramientas que los mismos proveedores ofrecen.
El “resultado” significa información como nombres de personas que han abierto el email y cuando, y a qué enlaces han hecho click.
Está totalmente aconsejado el mirar estos datos, ya que nos pueden dar información muy importante para hacerlo mejor en los futuros mensajes que enviemos.

About MLL69

Feminista y guiri.

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