//
you're reading...
Analytics, Blogging, General marketing, Social media

Blogging for breakfast or for dinner?

When exactly is the best time to blog? Does it matter? According to social media experts, it does. So, then, when to post? What exactly should you take in consideration?

-Whether you want social shares or overall traffic to your blog

-Whether you are blogging to B2B or B2C

-What your analytics say

-The kind of audience you have

-The time of the week and the day (Mornings work, and it seems that lots of people read blogs on Mondays and also mid-week, so there is time for social sharing before the weekend hits)

-What industry stats say

Actually, all these factors are worth considering when you are trying to figure out when posting a blog, but the one I really go by, is what my analytics and stats say regarding when my readers open and read my blog.


¿Cuando es el mejor momento para postear un blog? ¿Da igual? Según dicen los expertos/as, no da igual, así que, cual es el mejor momento para subir un artículo en un blog? ¿Qué es exactamente lo que deberías considerar?

-Si vas detrás de más tráfico para tu blog, o mas “shares” en medios sociales

-Si tu blog está escrito para compañías específicamente o si es para el público en general (aunque en teoría todo el mundo puede leerlo)
-Lo que tus estadísticas/ analíticas dicen

-El tipo de público para el que escribes el blog

-Si es durante el día, o en qué momento de la semana (por lo visto, las mañanas, y los lunes es cuando los blogs se leen más. Es buena idea postear durante la mitad de la semana, para que la gente pueda compartir antes del fin de semana)

-Lo que las estadísticas del tipo de empresa que tenemos, dicen

En realidad, vale la pena considerar todos estos factores antes de decidir cuando postear. Personalmente, yo prefiero echarle un vistazo a lo que dicen las analíticas sobre cuando mis lectores abren y leen mi blog, como el factor más importante.

About MLL69

Feminista y guiri.

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: