//
you're reading...
Facebook, General marketing, Social media

Facebook to companies: Pay or… go away?

ValleyWag is reporting that Facebook will decrease its “organic” reach every time a company or a brand posts, down to 1 or 2%. Since the number of “likes” brands get vary, this new way of doing things at Facebook will affect companies in a totally uneven way. Clearly, it’s not the same when Coca-Cola posts something as when the little bookstore down the corner pushes content. The other way to get a message across will have to be by using paid ads, which is not desirable for some. Do you think this new measure is unfair? Will this affect your business and how?


Nos cuentan desde ValleyWag (en inglés) que Facebook va a bajar el número de gente que recibe un mensaje, cada vez que una compañía o marca postea algo en su página. Esta nueva situación no va a afectar a los perfiles personales de Facebook. Ya que el número de “likes” varía, dependiendo de la marca (no es lo mismo la página de Coca-Cola que la tienda de libros de la esquina), como afectará la nueva decision de Facebook a las empresas será de una manera poco consistente, o sea, a algunas compañías mucho, a otras menos. Parece que empresas tendrán que usar anuncios de Facebook pagados para promocionarse. ¿Crees que esta nueva medida es injusta? ¿Crees que afectará a tu empresa, o de qué manera?

About these ads

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: